ארה"ב: יו"ר בית הנבחרים הודח במרד חברי מפלגתו

שלמה ריזל No Comments on ארה"ב: יו"ר בית הנבחרים הודח במרד חברי מפלגתו

כאוס בוושינגטון: יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי הודח מתפקידו בהצבעת חברי מפלגתו הרפובליקנית לאחר ששיתף פעולה עם הדמוקרטים. ״אני אמשיך להילחם, אולי בצורה אחרת״, אמר לאחר הדחתו ההיסטורית. בינתיים מונה חבר הקונגרס פטריק מק'הנרי מצפון קרוליינה לכהן כיו״ר הזמני עם סמכויות מצומצמות

בית הנבחרים. ארכיון צילום: Arie Leib Abrams/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה בקונגרס האמריקאי: יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי הודח הלילה מתפקידו כאשר שמונה חברי מפלגתו הרפובליקנים חברו למפלגה הדמוקרטית להדחתו בשל פשרה שהשיג עם הדמוקרטים ומנע את השבתת הממשל.

זו הפעם הראשונה מזה 100 שנים שהליך כזה מתרחש. הפעם האחרונה שמשבר שכזה פקד את בית הנבחרים הייתה לפני לא פחות ממאה שנים כשגם אז, המפלגה הרפובליקנית התמודדה עם משבר עמוק. היא הצליחה לזכות ברוב דחוק בבית הנבחרים לאחר שאיבדה מספר מדהים של 77 מושבים בבחירות אמצע. אז נמשך המאבק לא פחות מתשעה סבבים של הצבעה שנפרסו על פני שלושה ימים כשבסופו של דבר עלה בידי אחד ממועמדי המפלגה להשיג את הרוב הנדרש.

יו"ר בית הנבחרים מקארת'י בביקורו בארץ עם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה

בהצהרה לתקשורת שכינס מקארת'י הוא הדגיש שאינו מתחרט על הנסיבות שהובילו להדחתו – והצהיר שלא יתמודד לכהונה נוספת. ״לקחתי סיכון עבור העם האמריקאי ולא יכלתי להסתכל לחיילנו בעיניים ולהגיד להם שלא נוכל לשלם להם על עבודתם״, אמר בהתייחסותו לפשרה בין הדמוקרטים לרפובליקנים שהובילה למניעת השבתת ממשל בסוף השבוע האחרון. מקארתי הזכיר גם את מי שהוביל את המהלך נגדו, חבר מפלגתו מאט גייטס ואמר כי האחרון עשה זאת ממניע אישי.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הודה ליו"ר בית הנבחרים האמריקני המודח קווין מקארתי, וכתב כי מקארתי הוא חבר אמת של מדינת ישראל, בכל תפקיד שבו כיהן. כיושב ראש הוא עשה יותר מכל קודמיו כדי לחזק את הקשר בין בתי המחוקקים שלנו, ובחר בכנסת כפרלמנט הראשון שבו הוא מבקר מחוץ לאמריקה.



0 תגובות